Digitale materialen

Veel voordelen
Niet iedereen leert op dezelfde manier en dat is maar goed ook. Daardoor hebben we namelijk zo’n rijke variatie aan verschillende talenten en vakgebieden. Het traditionele schoolsysteem bouwt enorm op geschreven lesmateriaal. Dat is voor sommige kinderen heel vervelend.
Als ze bijvoorbeeld dyslectisch zijn hebben ze direct een achterstand hoewel hun intelligentie waarschijnlijk helemaal niet onder doet voor andere kinderen. Smartie maakt in de lesstof van alle aangeboden vakken ook gebruik van digitale materialen met Smartie Online. Zo is er bijvoorbeeld een voorleesfunctie die de kinderen met dyslexie hierbij ondersteunt Het blijkt dat juist leerlingen die achter lopen hier heel veel voordeel van hebben.
Verschillende manieren van leren
Leraren proberen om alle kinderen in hun klas te helpen bij het vinden van de beste manier om te leren. Helaas zijn er vaak te veel leerlingen om bij iedere scholier de juiste methode te vinden. Het is lastig om met meer dan 30 kinderen, manieren te vinden die voor iedereen stimulerend zijn en voldoening geven. Ieder kind is natuurlijk uniek. Bij elk vak zijn er leerlingen die het zo snel oppikken dat ze eigenlijk extra stimulatie nodig hebben om hun volle potentie te ontwikkelen. Er zijn ook bij elk vak een paar leerlingen die eigenlijk meer aandacht en tijd nodig hebben om zich de basis eigen te maken. De digitale lesmaterialen van Smartie online zijn perfect voor alle leerlingen die op school niet precies de aandacht krijgen die ze nodig hebben.


Kinderen leren snel door hun goede digitale vaardigheden
Op het niveau van digitale technologie steken veel kinderen hun ouders al jong voorbij. Zij groeien op in een wereld waar het normaal is dat je van alles gedaan kunt krijgen door over een scherm te vegen. De meeste scholen maken niet genoeg gebruik van het enorme potentieel dat ligt in digitale materialen. De doelstelling van Smartie Online is om vernieuwende manieren te gebruiken zodat alle kinderen gelijke kansen krijgen. Door te werken met schriftelijke en digitale lesmaterialen komen we kinderen tegemoet. Dat geldt vooral voor scholieren met dyslexie, kinderen die visueel zijn ingesteld en kinderen die goed om kunnen gaan met computers en tablets.